Saturday, August 22, 2015

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : SUATU HARI JUMAAT DI PULAU SERASAN,INDONESIA


PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : SUATU HARI JUMAAT DI PULAU SERASAN,INDONESIA . Suatu Jumaat yang indah dengan hari yang cerah dan panas mentari memancarkan surianya.Jumaat ertama saya di Pulau Serasan hari bersama saudara saya di Masjid Besar Desa Pelimpa.

Sesekali merenung akan hari hari yang cerah dan memenangkan dengan keheningan tengahari jumaat yang memberikan saya akan suatu perasaan damai dan tenang melihat sekeliling.Mungkin di sini jauh dari kesibukan kota dan debu jalanan dan juga kebingitan aliran kehidupan yang kadang meyesakkan.Saya suka untuk tinggal di sini kerana di sini beanr - benar meningatkan saya pada kehidupan masa kecil di kampung yang serba kekurangan namun dicukupkan dengan apa yang seadanya tanpa mengharap yang selain dan selebih dari itu.

Selamat hari jumaat di Pulau Serasan,Indonesia.Semoga Allah makmurkan tanah Desa ini menjadi suatu daerah keberkatan dan rahmat dunia dan akhirat.Amin.







<<<  SEBELUMNYA




JUMAAT DI PULAU SERASAN.

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com

No comments: