Tuesday, August 18, 2015

34 TUTORIAL MUDAH PEMAKAIAN TUDUNG , SHAWL DAN SELENDANG MENGIKUT TREND FESYEN MASAKINI



34 TUTORIAL MUDAH PEMAKAIAN TUDUNG , SHAWL DAN SELENDANG MENGKUT TREND FESYEN MASAKINI . Perhiasan Penutup kepala bagi wanita mula mendapat sambutan yang memberangsangkan sejak akhir - akhir ini.Perhiasan Penutup kepala seperti Shawl,Tudung dan Selendang turut berkembang dan ramai syarikat - syarikat dan pengusaha tudung mula mengeluarkan pelbagai jenis dan model mengikut perkembangan fesyen semasa.Perkembangan dalam perusahaan pengeluaran tudung juga turut memberikan kesan yang rekaan fesyen - fesyen tudung yang terdapat dipasaran pada masa kini.Perhiasan penutup kepala seperti Shawl,tudung dan selendang turut mendapat sambutan yang hangat pada masa kini dengan penglibatan celebriti - celebriti terkenal yang mula membuat penghijrahan dari tidak bertudung dengan mula memakai tudung untuk menutup aurat.

Perkembangan positif ini juga turut memberikan kesan kepada perkembangan fesyen pemakaian wanita muslimah yang dipelbagaikan dengan aneka rekaan tudung mengikut trend dan citarasa wanita masakini mengikut peringkat umur.Selain itu penyesuaian  pemakaian tudung,shawl dan selendang turut menggalakkan penghijrahan wanita Islam dengan menggalakkan mereka menutup aurat.

Tambahan pula,kebanyakkan fesyen tudung,shawl dan selendang masa kini kebanyakkannya direka untuk memudah pemakaian berbanding rekaan lama yang perlu dipasang satu - persatu serta memerlukan masa yang lama untuk dipasangkan.Oleh itu,ramai syarikat yang mengeluarkan fesyen instant yang memudahkan pemakaian penutup kepala tersebut.

Setiap rekaan perhiasan penutup kepala seperti shawl,tudung dan selendang mempunyai cara - cara dan pemakaian nya yang tersendiri mengikut rekaan yang ditetapkan oleh pereka dan pengeluar produk tersebut.

Ikuti langkah - langkah dan cara pemakaian shawl,tudung dan selendang dalam 34 tutorial mudah pemakaian tudung,shawl dan selendang yang saya kongsikan seperti berikut.









































SELAMAT MENCUBA

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com

No comments: