Monday, May 30, 2016

SENJA DI PANTAI PUTERI,SANTUBONG SARAWAK ( 22.05.2016 )


SENJA DI PANTAI PUTERI,SANTUBONG SARAWAK ( 22.05.2016 )



Agak lama saya tidak berkunjung ke Pantai Puteri di Kampung Santubong , Kuching Sarawak.Dulu saya sering berkunjung di sini bagi menikmati suasana dan pemandangan senja untuk mendapatkan ketenangan jiwa dan menikmati keindahan alam semula jadinya.Telah banyak kali kunjungan dan sebelum ini saya hanya sempat berkongsikan gambar - gambar pemandangan senja di sini.
Namun kali ini saya mencuba untuk mengambil video pemandangan senja untuk dikongsikan kepada para pembaca sekalian.Pemadangan redup dengan air laut yang sedang surut ini saya rakamkan pada 22 Mei 2016 menggunakan camcoder dengan seadanya.Cuma ingin mengabadikan video nya walaupun saya ni bukanlah jurukamera profesional namun hasilnya amat mengujakan saya.Nice View !

Pemandangan ini ini merupakan salah satu pemandangan matahari terbenam ketika senja yang anda dapat saksikan tepat ke menghadap laut di Pantai Puteri ini.Saya mengharapkan saya dapat merakamkan satu lagi pemandangan yang senja dengan langit merah keorenan yang saya sempat saksikan sebelum ini.

Satu Hujung minggu adalah amat menyenangkan dan menenangkan dengan dihabisi melihat semulajadinya alam yang belum disentuh.Dari hutan yangmenghijau di pedalaman sehinggalah kepada kepada debur air dan desir angin di laut.

Maha Suci Tuhan yang menjadikan keindahan mentari di pagi hari dan Keindahan Senja yang mendamaikan hari - hari yang dilalui.

Pantai Puteri Santubong merupakan salah satu lokasi yang sangat sesuai bagi melihat pemandangan indah Senja dan matahari terbenam di Kuching.

Telah banyak kali juga saya merancang untuk merakamkan video pemandangan senja berbanding dengan photo-photo yang saya kongsikan sebelum ini.

Syukur untuk hujung minggu yang menenangkan di  bulan Mei 2016.


AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my


No comments: