Friday, July 10, 2015

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : PERNERBANGAN DARI KUCHING KE KOTA PONTIANAK


ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT HARI JUMAAT

Pada pertengahan Bulan Mei 2015 sehingga ke Pertengah Bulan JUN 2015 yang lepas telah memulakan satu perjalanan panjang yang memberikan 1001 pengalaman yang sangat indah dan bermakna apabila kami sekeluarga pergi bercuti ke Pulau Serasan.yang terletak di Kepulauan Riau,Kabupaten Natuna,Indonesia.
 Kalau diikutkan Pulau Serasan  adalah tenpat asal ayah saya,Tuan Rumadi Bin Arshad merangkap kapten utama family kami.Kiranya saya ni adalah darah keturunan bangsa Indonesia.

Perjalanan saya sebenarnya terlewat sehari memandangkan saya mengambil flight pada pukul 8 tanggal 23 Jun 2015 Dari Lapangan Terbang Kuching,Sarawak.Sehari sebelum penerbangan saya ke Kota Pontianak ini kumpulan bercuti keluarga saya telah pun berangkat ke Kota Pontianak dengan menggunaka Bas Damri dari Kuching Central Kuching.Best nyer jadi VIP.... naik flight... apa yang menarik adalah pertama sekali nak naik pesawat Fawkers MAS WING ni.

Perjalanan pagi itu bermula dari rumah kediaman rasmi ayahanda dan bonda seawal pukul 6.00 Pagi.Terima kasih juga kepada seorang rakan terbaik saya yang menghantar saya pada pagi itu..Terima kAsih Tuan !! 


Sampai di Lapangan terbang Kuching,Pekara pertama yang kena check dulu adalah dokumen perjalanan..terutaman Passport dan No IC.Nak Pastikan Passport tidak tamat tempoh..dan passpirt tu betul tak saya punya.. heheh.. takkan nak bawa passport orang lain kot.kan ?
 

CHECKED IN.... pasu ni juga aku sempat snap semasa perjalan ke Gate pernerbangan untuk menunggu pesawat yang akan membawa saya terbang ke Kota Pontianak,Indonesia.

 WE ARE HERE...GET READY TO FLIGHT.... dah sampai ke Gate dah pun...pemandangan orang sedang menunggu pesawat bersama dengan saya untuk memulakan perjalanan ke Kota Pontianak.



PESAWAT DAH SAMPAI....... dah duduk pun dalam Pesawat... siapa siap nak terbang ke Kota Pontianak,Indonesia ni.

" All the air stewardess please be seated and get ready to TAKE OFF "
 



Tepat jam 8.15 Pagi Pesawat mula meninggalkan lapangan Kuching,Sarawak.. maka bermulalah perjalanan percutian saya ke Indonesia.


ALhamdulillah penerbangan lancar meninggalkan Kota Kuching...

Seterusnya kita nikmatilah pemandangan dari  udara yang saya sempat rakamkan sepanjang penerbangan merentas sempadan  ke Kota Pontianak Indonesia.













Pesawat  masa ni dah mula memasuki kawasan Indonesia..terusnya pemandangan  kota Besar Kalimantan Barat Indonesia,Kota Pontianak yang berjaya saya snap.

Tak sangka pula kalau Kota Pontianak ini adalah kota yang sangat besar dan luas kalau dilihat dari atas pesawat.


Selain itu, wajah mamat yang sedang tidak sabar menunggu masa untuk mendarat... hehehe




LET SELFIE...IN FLIGHT !












 


KOTA PONTIANAK.

Alhamdulillah telah pun selamat sampai ke Lapangan Terbang Supardio atau BANDAR UDARA SUPADIO menurut bahasa Indonesianya.

hahhahah...gambar benda pertama yang aku snap semasa pertama kali keluar dari Lapangan Terbang Supardio,Kalimantan Barat Indonesia.








 TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.bklogspot.com





No comments: