Wednesday, July 08, 2015

IDEA KREATIF DAN INOVATIF INI MAMPU MENYELAMATKAN MASA DEPAN PLANET KITA


Jika kita melihat kepada sekeliling kita tanpa disedari kita sedang melonggokkkan banyak material terbuang dan sekirannya kita tidak mengambil berat tentang perkara ini,ianya akan menjadikan bumi kita dicemari dengan bahan bahan terbuang yang sebahagiannya adalah bahan bukan organik yang sukar untuk dilupuskan.

Tetapi tahukah anda sesetengah material ini boleh digunakan semula ? dengan menggunakakan kreativiti dan inovatif terhadap material ini anda mampu menyelamatkan bumi kita dengan memanfaatkan material terbuang untuk menghasilkan kegunaan yang lain yang bukan sahaja bagus untuk persekitaran malah ianya mampu menjimatkan perbelanjaan kewangan anda.

Mungkin perkongsian kali ini mampu memberikan idea kepada pembaca untuk memanfaatkan material di sekeliling anda.Saya boleh katakan sesetengah dari hasil mengguna semula ini boleh dijadikan produk komersial yang memberikan pulangan yang lumayan serta boleh dijadikan mata pencarian untuk pendapatan anda.

Apa yang paling utama dengan menggunakan semula material ini mampu menyumbangkan planet bumi yang lebih bersih dan kondusif untuk diwariskan kepada generasi kita yang akan datang.

 SELAMATKAN BUMI KITA
















































































- SAVE OUR PLANET -




TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ARTIKEL INI.

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com








No comments: