Tuesday, December 15, 2015

WAJAH - WAJAH TERKINI PELAKON SIRI FILEM HARRY POTTER SELEPAS 14 TAHUN


WAJAH - WAJAH TERKINI PELAKON SIRI FILEM HARRY POTTER SELEPAS 14 TAHUN 
 
Semua orang tahu bahawa Harry Porter merupakan sebuah siri filem dari British yang diadaptasi dari sebuah novel tulisan J.K Rowling.Siri Filem ini diterbitkan oleh Syarikat Warner Bros dengan memulakan Filem pertamanya pada tahun 2001 dengan judul Harry Potter And The Philosopher''s Stone yang berakhir pada tahun 2011 dengan Judul Harry Portter And The Deadly Hallows - Part 2.

Filem yang diterbitkan oleh David Heyman selaku penebit utama ini membariskan pelakon - pelakon muda yang berbakat seperti Daneil Radcliffe,Rupert Grint dan Emma Watson ternyata mampu memberikan impak yang sangat hebat kepada peminat Siri Filem ini apabila berjaya mengutip USD 7.7 Billion ( 7,700,000,000.00 USD ) menduduki tangga kedua kutipan tertinggi . Manakala 7 daripada 8 Siri Filem ini berjaya menduduki tangga teratas kutipan Box Office seluruh dunia.

Antara judul - judul filem dalam siri filem adalah

1. Harry Portter And The Philosopher Stone ( 2001 )
2. Harry Potter And The Chamber Of Secrets ( 2002 )
3. Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban  (2004 )
4. Harry Potter And The Goblet Of Fire ( 2005 )
5. Harry Potter And The Order Of The Phoenix ( 2007 )
6 .Harry Potter And The Half-Blood Prince ( 2009 )
7. Harry Potter And The Deathly Hallows - Part 1 ( 2010 )
8. Harry Potter And The Deathly Hallows - Part 2 ( 2011 )

Siri filem ini mengambil masa 10 tahun untuk ditamat dan disiapkan dan sinopsis utama di sebalik filem ini berkisar tentang perjalanan hidup Harry Potter yang merupakan seorang ahli sihir yang istimewa yang menentang musuh dan seteru utamanya Lord Voldemort yang merupakan seorang ahli sihir yang sangat kejam dan jahat.

Pelbagai halangan demi halangan dan perjalanan demi perjalanan yang dihadapi oleh Harry Porter dalam menjalankan misi menentang Lord Voldermort sehingga Harry Potter berjaya merungkai dan menyelesaikan pelbagai Misteri Sepanjang perjalanannya dalam siri Filem Ini.

Tahun 2015,14 tahun telah berlalu semenjak tayangan pertama Harry Porter pada tahun 2001.Saya percaya ramai yang ingin tahu bagaimana wajah - wajah pelakon Harry Potter yang terkini dan mungkin ramai yang tidak menyangka beberapa perubahan yang sangat mengejutkan pada wajah - wajah mereka.

Kelihatan kebanyakkan pelakon - pelakon Harry potter ini sedang bergiat aktif melibatkan diri dalam pengambaran banyak filem semenjak Siri Filem berjaya menaikkan nama - nama mereka yang turut menarik minta penerbit dan pengarah - pengarah filem Hollywood yang lain dalam mencari bakat - bakat besar untuk menjadi peranan utama dalam filem - filem mereka.
 
Berikut merupakan perbandingan wajah-wajah terbaru bintang filem Harry Potter dengan wajah mereka pada taayangan filem pertama harry porter pada 2001,14 tahun yang lalu.


























AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my















No comments: