Tuesday, September 15, 2015

BMW M9 MODEL TERBAIK PENGELUAR KERETA BMW PADA TAHUN 2015



BMW M9 MODEL TERBAIK PENGELUAR KERETA BMW PADA TAHUN 2015

BMW M9 adalah salah satu model terbaik yang pernah dicipta oleh BMW. Mungkin ramai yang berbeza pandangan dalam hal  ini mengikut perspektif masing - masing. Peminat model BMW telah lama menunggu pemasaran model yang dianggap tercantik dalam rekaan BMW. Reka bentuk ini telah dibuat oleh studio reka bentuk bebas, iaitu, Radion. BMW M9 dikatakan versi terkini mendahului semua pesaingnya.




REKAAN DALAM DAN LUAR


 Ianya adalah kereta sport 2 tempat duduk. Terdapat dek baru dikemaskini bersama-sama dengan sistem muzik dan pengecas bateri, dan lain-lainBanyak lagi ciri-ciri yang telah diperkenalkan pada model ini yang akan didedahkan oleh syarikat itu pada masa depan. Sensor letak kereta dan beg udara telah dinaik taraf demi mengekalkan faktor keselamatan yang meyakinkan dalam pemanduan.


Reka bentuk keseluruhan baru ini BMW M9 telah direka dengan reka bentuk Radion . Lampu diperbuat daripada LED disambung secara siri dalam garis nipis yang telah dilanjutkan sehingga ke gril radiator kereta. Lampu LED juga telah digunakan pada lampu belakang yang meberikan kesan yang sangat besar pada kereta. Lampu belakang direka dengan bentuk corak L. Bumbung kereta ini telah dibuat bergaya dan amat selesa untuk orang mana-mana ketinggian untuk duduk di dalam tanpa sebarang kesukaran. Lampu spot juga telah digunakan. Ia mempunyai bonet yang panjang dan sistem kunci sporty. BMW M9 mempunyai rekaan l luaran yang keseluruhannya adalah gabungan  kereta sukan dan GT dengan depan yang bergaya yang panjang dan belakang yang pendek.





SPESIFIKASI ENJIN

BMW M9 dijangkakan mempunyai sama ada V12 atau enjin V8 dalam bonet yang panjang. Untuk memberi kereta sentuhan sporty, kelajuan tertinggi kereta ini telah meningkat kepada kelajuan 320 kilometer sejam. Berat kereta dikurangkan kerana yang laju telah meningkat bersama-sama dengan enjin yang berkuasa. Seperti yang terdahulu mempunyai enjin 4395 cc, ia dijangkakan lebih kuasa dalam kereta ini.Casis dan lain-lain bahagian kereta itu adalah sama dengan kereta-kereta M siri yang lain. Kecekapan kereta ini adalah sama dengan semua kereta lain, walaupun sebagai kereta sukan penggunaan bahan api mungkin sedikit tinggi daripada model lain. Tetapi itu tidak akan memalingkan anda pada pesona tersendiri model terbaru BMW ini.

TARIKH RELEASE DAN HARGA PASARANTerdapat maklumat yang sangat kurang mengenai tarikh keluaran BMW M9 kerana ia telah dirahsiakan oleh syarikat itu, tetapi kita boleh mengharapkan ia mula dipasarkan  pada suku kedua bagi tahun 2015. 

Harga M9 juga tidak diketahui dengan baik, tetapi kita boleh menganggap ia berada dalam lingkungan $ 300,000 kepada $ 500,000 tanpa cukai. Harga atas jalan tidak diberi oleh syarikat itu lagi.
 


Untuk maklumat yang selanjutnya berkenaan BMW M9 2015,Tonton video berikut








AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my



No comments: