Tuesday, December 09, 2014

DO YOU HAVE SOMETHING SPEACIAL AND GREAT ? DO YOU ?

http://azlanrumadibloglist.blogspot.com/

DO YOU HAVE SOMETHING SPEACIAL AND GREAT ? DO YOU ? Saya nak tanya , pernah tak anda berdiri di depan cermin dan bertanyakan soalan seperti ini kepada diri anda ? mungkin anda memikirkan tindakan itu adalah umpama orang gila dengan bercakap seorang diri kepada diri sendiri di dalam cermin.Tetapi sedarkah anda tindakan anda itu adalah sebahagian untuk refleksi diri tentang mencari kekuatan diri sendiri.

DO YOU HAVE SOMETHING SPECIAL ? Apa istimewanya diri anda ? paling tidak anda memikirkan anda seorang yang ismewa kerana anda unik.Tidak ada yang menyerupai diri anda selain diri anda sendiri di dalam dunia ini.You are the only one.That It.Anda sangat istimewa kerana Tuhan menjadikan anda satu - satunya di dunia.Anda istimewa kerana anda banyak kelebihan yang anda tidak lihat terutama mereka yang berfikiran lebih fokus kepada kekurangan diri berbanding apa istimewanya diri anda ? Saat ini anda adalah yang terpilih untuk membaca artikel ini kerana keistimewaan anda membawa anda ke link blog ini dan membaca artikel ini.Fikirkan... betul kan ? dan banyak lagi keistimewaan yang lain yang anda tidak selami dan hayati.Bersyukurlah kerana anda adalah diri anda dan mohon jangan bandingkan diri anda dengan orang lain serta mengharap,mengimpi dan mengangan - angankan diri anda seperti orang lain.Anda tetaplah diri anda sendiri dan tidak akan sama seprti yang lain.Anda unik ! Sekiranya terdapat kekurangan yang anda rasai kenapa tidak anda memikirkan cara untuk menjadikannya satu kelebihan dengan berusaha yang dimulakan dari diri sendiri berbanding anda mengkesali diri atas kekurangan dan melihat dan membanding diri anda dengan kehidupan orang lain yang anda rasakan lebih baik.Padahal anda tidak menyedari apakah sebenar - benarnya di sebalik kesenangan dan kejayaan orang lain itu?kata orang Usaha itu tangga kejayaan..tanpa berusaha kita tidak akan mencapai apa - apa.Namun usaha itu dimulai dari diri sendiri dengan memulakan langkah dan tindakan untuk berusaha.Mulakan usaha terhadap diri sendiri sekarang kerana diri anda memerluka anda saat ini dan bukannya anda sibuk melihat dan memuja kejayaan orang lain.
Berusahalah dari sekarang.JANGAN MALAS ! WAKE UP ! STEP UP ! WORK UP ! LIFT UP ! BANGUN DAN BANGUN.

 http://azlanrumadibloglist.blogspot.com/

 DO YOU HAVE SOMETHING GREAT ? Apa kehebatan diri anda ? Untuk menjadikan anda hebat anda tidak perlu menjadi seorang yang berada di tempat paling atas.Apa hebatnya diri kamu ? Kadang - kadang difikirkan kehidupan manusia adalah antara yang terhebat di kalangan ciptaan Tuhan dengan yang lain - lainnya.Anda hebat kerana anda mampu bertahan dari selama 9 hari  9 bulan dari hari pertama anda dijadikan dari benih ibu dan ayah kamu sehingga kamu lahir untuk melihat dunia yang banyak kehebatannya.Hebat bukan ? bagaimana kamu memilih untuk  meneruskan kehidupan sehingga saat kamu membaca artikel ini.Ramai yang mengeluh dan merintih akan kesusahan diri namun tetap memilih untuk meneruskan kehidupan dengan alasan terpaksa untuk meneruskan hidup.Hakikatnya mereka adalah golongan yang HEBAT kerana tidak memilih mati sebagai jalan dan pilihan yang mereka anggap sebagai melepaskan masalah dan lari dari kehidupan yang menyeksakan.Namun hakikatnya mereka menjadikan jalan hidup mereka berakhir dengan kengerian yang memalukan.Mana tidaknya apabila ramai yang mengakhiri hayat dengan mencabut nyawa sendiri dalam keadaan yang ngeri dan paling memalukan mereka tidak memikirkan keadilan pada diri sendiri untuk bangun dan membela nasib.Semudah itu mereka memilih mati yang dianggap ketenangan tetapi hakikatnya mereka telah meninggalkan sebuah kehidupan yang hebat.Jadilah seorang yang hebat dalam membela nasib dengan apa jua carapun.Jangan diperhambakan keluhan dan rintihan pada masalah yang kita hadapi.Jadilah seorang yang hebat pada diri sendiri dengan menghadapi segala halangan diri.HADAPI DENGAN SENYUMAN......HADAPI DENGAN KEBERANIAN....HADAPI DENGAN KEKUATAN DAN KEPERCAYAAN.
ANDA ADALAH MANUSIA YANG PALING HEBAT KERANA ANDA MASIH BERNAFAS SEHINGGA SAAT INI. ANDA HEBAT !


HARGAI KEISTIMEWAAN DAN KEHEBATAN DIRI ANDA

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com




No comments: