Monday, November 17, 2014

BROTHER G BUSKER SENIMAN JALANAN DI SUMMER MALL,KOTA SAMARAHAN,SARAWAK

 
SEMALAM Saya pergilah jalan jalan ke Summer Mall,Di Kota Samarahan dengan family kazen saya.Dah lama juga tak berkunjung ke sini.Saja nak tengok perkembangan kat sini.Saya suka tengok barang - barang kat sini.Benar - benar mengingatkan saya pada Plaza Angsana Johor Bahru masa masih bertugas kat sana dulu.

 BROTHER G BUSKER

Sambil lepak - lepak kat luar,apa yang menarik perhatian saya adalah persembahan busker dari anak seni jalanan yang kebetulan membuat persembahan kat situ masa itu.betul - betul kat pintu masuk utama ke Summer Mall.Apa yang saya kagumi dengan kumpulan ini bila memikirkan akan  usaha mereka  untuk mencari rezeki sambil menghibur pengunjung yang datang ke Summer Mall ketika itu.


Mereka menggelarkan Kumpulan Busker mereka sebagai Brother G Busker.Saya sempat merakamkan salah satu persembahan mereka yang menyayikan lagu Matahari yang dinyanyikan oleh penyayi asalnya Hafiz Suib.

Sekiranya ada yang berminat untuk mengundang mereka untuk membuat persembahan bolehlah menghubungi  En. Faris- 01116096093

Doa saya keapda mereka semoga karya ikhlas untuk sesuap nasi dari golongan seniman jalanan ini mampu terus menyinari setiap lorong santai untuk menghiburkan jiwa dan perasaan di mana - mana saya.


HIDUP BUSKER ! GITAR MAIN !

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com

No comments: