Tuesday, November 28, 2017

DIPERHAMBAKAN DUNIA BY KNOWNO HURAIRAH

DIPERHAMBAKAN DUNIA

Bagi seorang yang cepat ambil hati,
Aku amat menjaga hati org lain.
Aku paling takut jika ada mengecilkan atau menyakitkan hati mereka tanpa sedar.

Menitik berat tentang persahabatan,
Aku takkan menolak kemaafan dan kadang-kadang aku telan kesalahan mereka supaya mereka tak rasa bsalah dan selesa.

Makanya aku paling benci orang yg BUANG kawan.
Hadir cuma waktu memerlukan,

Sahabat bukan tempat persinggahan,
Tapi singgah lah untuk sekadar bertanya khabar hisap rokok sebatang dua.
Paling sibukpun kau dengan kepentingan dunia tu,
Bertegur sapa la di social media.
Itu versi kebaikan fb ni.

Kita lelaki ni senang,
Kalau betul benci baru kita selesaikan dgn bertumbuk.
Tapi takat benda yg blh dimaafkan kita ilek-ilek jak.
Yang penting jangan BUANG kawan n berdendam.

Kita lelaki.
Tiada perkataan sundal utk lelaki.

28 November 2017

Nukilan,
Knowno Hurairah

No comments: