Tuesday, October 13, 2015

DULU - DULU TANPA GADJET... KAU APA TAHU !




DULU - DULU TANPA GADJET... KAU APA TAHU !
  
Zaman telah berubah dan darai tahun ke setahun pelbagai berubah dengan sekeliling kita pada masa sekarang.Pelbagai pemodenan yang berlaku pada masa sekarang dengan pelbagai kecanggihan pelbagai teknologi yang dibangunkan pada era baru yang sangat luas.Anda sebut sahaja pelbagai hasil teknologi pada masa sekarang yang anda bol;eh lihat pada sekarang.Antaranya,gadjet-gadjet seperti smartphone yang pelbagai jenama dan kelebihan pada masa sekarang.

Namun begitu bagi seorang yang dilahirkan sebaya atau lebih tua dari saya pernah suatu ketika dahulu melalui zaman yang serba kekurangan tanpa teknologi yang canggih dan meluas pada masa kini.Namun zaman kami pada ketika itu sangat seronok dan penuh dengan kegembiraan dengan pelbagai teknologi dan kawan-kawan yang bermain bersama.

Apabila sel-sel otak telah berhubung.

Dalam serba kekurangan kami pada masa itu pelbagai aktiviti dan kehidupan boleh dijadikan keseronokan.Kami ENJOY pada masa itu.

Kalau ditanya dengan budak-budak yang hidup pada zaman sekarang mungkin ramai yang takkan tahu dan memahami apa yang pernah kami lalui pada masa dulu...

Kali ini saya ingin kongsikan beberapa perkara-perkara yang kami lalui pada masa dahulu yang saya temui dalam page facebook stokin tidur .Kredit kepada admin yang berjaya membawa pulang kenangan dan memori yang pernah kami lalui pada masa dahulu.

Dulu-dulu tanpa gadjet.. kau apa tahu !





























 

















AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my



No comments: