Monday, March 23, 2015

SYUKUR : KITA MERASA SUSAH,ADA YANG LEBIH SUSAH DARI KITA



S Y U K U R

Mungkin ramai diantara kita sekarang selalu mengeluh tentang kesusahan dan kepayahan serta kesukaran hidup yang dihadapi saban hari.Ramai yang mengeluh kesah tentang apa yang dihadapi dalam kehidupan sehari terutama yang melibatkan duit atau wang.

Namun sedarkah kita disaat kita mengeluh tentang kehidupan kita yang kita ada sekarang ini,Lebih ramai yang menghadapi kesukaran yang jauh lebuh berat daripada apa yang kita hadapi sekarang ini.
Namun begitu,kesukaran yang mereka hadapi dihadapi dengan sikap diri yang wajar dengan mencari jalan kehidupan yang berterusan.

Disaat kita memilih dan merungut tentang makanan kita , ramai yang di sisi lain berjuang mencari makanan untuk mengisi perut.

Disaat kita tidur dalam suasana yang selesa dan menyenangkan ramai yang terpaksa tidur berlantai tanah dan berbumbung langit tanpa selimut.

Disaat kita mengeluh tentang kehidupan kita.Ramai yang diluar sana yang menginginkan kehidupan seperti yang kita jalani.

Dalam kehidupan yanh serba ada dengan kudrat yang ada.Kita selalu tidak mensukuri kehidupan yang kita da.

Kita merasa kita susah tetapi ada yang lebih susah daripada kita.

Kecukupan itu terpulang pada penerimaan kita sendiri.Orang yang selalu bersyukur sentiasa akan merasa cukup tenang tanpa mengharapkan sesuatu yang melebihi dari usaha mereka sendiri.
Orang yang bersyukur juga akan sentiasa Allah tambahkan rezeki atas setiap kesyukuran mereka menerima apa yang Allah berikan.

Allah mengasihi dan menyukai umatnya yang mensyukuri.

Bersyukurlah kita sementara diberi nyawa dan kecukupan kudrat dan diberikan rezeki dalam kehidupan ini sedang yang lainnya diuji dengan kemiskinan dan kekurangan dan masih berjuang untuk mencukupkan segalanya.

SYUKUR ITU BERKAT.
SYUKUR ITU KUDRAT
SYUKUR ITU TENANG
SYUKUR ITU BERKAT
SYUKUR ITU DUNIA AKHIRAT.

No comments: