Tuesday, January 30, 2018

MAJLIS PELANCARAN JERSI SARAWAK FA 2018 DAN SESI MEMPEKENALKAN PEMAIN LIGA PREMIER SARAWAK 2018 DI MYDIN PETRAJAYA KUCHING,SARAWAK


MAJLIS PELANCARAN JERSI SARAWAK FA 2018 DAN SESI MEMPEKENALKAN PEMAIN LIGA PREMIER SARAWAK 2018 DI MYDIN PETRAJAYA KUCHING,SARAWAK

Sarawak FA telah membuat pelancaran jersi yang akan disarungkan oleh pemain pemain untuk pasukan Sarawak FA untuk musim tahun 2018.

Pelancaran jersi Sarawak FA tahun ini berlangsung di Mydin Petrajaya Kuching Sarawak pada 28 Januari 2018 yang disempurnakan oleh Yang Berhormat Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah,Menteri Pelancongan,Kesenian,Budaya, Belia dan Sukan Negeri Sarawak.

Turut hadir mengiringi Datuk Abdul Karim Rahmat Hamzah ialah Yang Berhorma Datuk Posa Majais,President Sarawak FA dan juga Pengarah Urusan Mydin Yang Berhormat  Datuk Wira (Dr) Haji Ameer Ali Bin Mydin Serta Dif Dif Kehormat yang lain.

Sarawak FA pada tahun ini telah melancarkan empat jersi baru yang digunakan oleh para pemain pemain yang mana mendapat pelbagai reaksi para peminat dan tidak kurang juga para netizen yang mengikuti perkembangan bola sepak Sarawak.

Majlis seterusnya dilanjutkan dengan sesi pengumuman dan memperkenalkan para pemain yang akan bermain dan bertanding untuk pasukan Sarawak FA di Peringkat Piala Presiden juga Liga Premier.

Namun antara yang menjadi tumpuan adalah pengumuman Barisan Pemain yang akan bermain dan berentap untuk pasukan Sarawak FA pada tahun 2018 ini.

Seperti yang diumumkan oleh President Sarawak FA , pasukan Sarawak membariskan 9 orang pemain baru pada tahun 2018 ini. Keseluruhannya menjadikan 14 orang pemain tempatan dari Sarawak dan 10 orang pemain bukan Sarawak termasuk pemain import.

Berikut adalah Senarai Rasmi Pemain Sarawak FA yang akan berentap untuk Pasukan Sarawak atau lebih dikenali gelaran Skuad Bujang Senang atau Ngap Sayot untuk tahun 2018 ini.

1 Iqbal Suhaimi
2 Mohd Firdaus Muhammad
3 Nebosja Marinkovic
4 Benedict Martin
5 Bobby Gonzales
6 Muhammad Muzaimir Abdul Hadi
7 Mohd Sabree Mat Abu
8 Saiful Wazizi Mohammad
9 Shazalee Ramlee
10 Abdul Rahim Abdul Razak
11 Awang Kamaruddin
12 Dalgish Papin
13 Jimmy Raymond
14 Mazwendy Zakeria
15 Mohammad Alif Hassan
16 Mohd Dzulazlan Ibrahim
17 Mohammad Hafis Saperi
18 Mohammad Hafiz Abu Bakar
19 Mohammad Hairol Mokhtar
20 Nor Azizi Ramlee
21 Peter Frank Brown
22 Ramesh Lai
23 Mateo Roskam
24 Milos Raickovic

Para penyokong dan peminat pasukan Sarawak FA Semestinya mengharapkan persembahan yang terbaik dari barisan Para pemain untuk Tahun ini bagi memburu kejuaraan Liga pada tahun ini.

































30 Januari 2018

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my 

No comments: