Tuesday, January 19, 2016

10 RESTORAN TERBAIK SELURUH DUNIA DARI SENARAI LA LISTE


10 RESTORAN TERBAIK  SELURUH DUNIA DARI SENARAI LA LISTE

PENGENALAN MENGENAI LA LISTE

La Liste Merupakan sebuah laman web yang mengandungi database tentang restoran - restoran seluruh dunia dengan mengambil kira penilaian tertentu dengan cara yang tertentu untuk menyenaraikan restoran - restoran tersebut mengikut skor yang telah ditetapkan mengikut cara yang tersendiri.

Database ini juga mengambil kira penilaian berdasarkan rujukan dari lebih 200 buah buku panduan dan sumber - sumber terbitan dari pelbagai sumber media dan majalah.Selain itu,penilaian ini turut mengambil kira pendapat - pendapat beribu chef - chef restaurant mengenai buku - buku panduan dan sumber - sumbernya.

La Liste merupakan satu website yang sangat berpengaruh dan sering dijadikan rujukan bagi mereka yang mempunyai citarasa yang terbaik dan tersendiri terhadap pemilihan restoran yang terbaik dari seluruh dunia dan semestinya mereka yang menginginkan persembahan hidangan yang terbaik dari seluruh dunia pastinya akan mencari senarai restoran terbaik untuk mendapatkan kepuasan dalam setiap hidangan.

Untuk mengetahui senarai -senarai restoran tersebut anda boleh melayari www.laliste.com untuk mengetahui senarai terbaru restoran - restoran terbaik dalam penilaian mereka.

Berikut merupakan 10 restoran yang terbaik dari seluruh dunia yang disenaraikan dalam La Liste dari 1000 buah restoran yang disenaraikan mengikut penyenaraian sehingga Januari 2016.

10 RESTORAN TERBAIK SELURUH DUNIA DARI SENARAI LA LISTE
 
1 Restaurant de l'Hotel de Ville, Crissier, Switzerland


2 Per Se, New York


3 Kyo Aji, Tokyo


4 Guy Savoy, Paris


5 Schloss Schauenstein, Furstenau, Switzerland


6 El Celler de Can Roca, Girona, Spain

7 Kyubei, Tokyo

8 Maison Troisgros, Roanne, France

9 Auberge du Vieux Puits, Fontjoncouse, France

10 Joel Robuchon, Tokyo


Untuk mengetahui senarai penuh yang terkini 1000 buah restoran yang disenaraikan oleh La Liste mengikut penilaian yang terkini anda boleh melihatnya di sini


HASIL YANG TERBAIK HANYA DATANG DARI YANG TERBAIK

AZLAN RUMADI 
www.azlanrumadi.blogspot.my


No comments: