Tuesday, September 22, 2015

OPEN AIR HAWKERS MARKET OF KUCHING,SARAWAK


OPEN AIR HAWKERS MARKET OF KUCHING,SARAWAK

Apa - apa pun baca dulu apa yang tertulis dibawah.


OPEN AIR HAWKERS MARKET OF KUCHING,SARAWAK

Selama bertahun - tahun Open Air Hawkes merupakan antara tempat yang terawal di Bandaraya Kuching untuk menikmati minuman dan makanan . Open Air Hawker merupakan antara lokasi yang menjadui tumpuan penduduk seluruh Kuching untuk menikmati Kacang Ais atau Air batu Campur yang merupakan antara yang paling awal selama bertahun - tahun lamanya.Sesetengah pekedai di sini mewarisi jualan ABC melalui ayah dan ibu - ibu mereka pada masa dahulu sehingga di lanjutkan kepada generasi akan datang untuk menjaga identiti  jualan minuman sejuk,panas dan ringan di sini.

Selain itu,terdapat Rojak sotong dan Sayur kang Kung serta Rojak buah-buahan untuk dinikmati bersama keluarga bersama dengan ABC atau Ais Kacang.Ais Krim Gula Apong juga terjual di salah satu Stall di sini.
Tidak mengira hari bekerja atau hujung minggu Open Air Hawker Market sentiasa dipenuhi oleh pengunjung yang ingin menikmati keunikan Minumn dan makanan yang terjual di sini.


Siapa yang kenal dengan Untie ni ? sejak dari bertahun lama dahulu saya selalu memilih stall beliau untuk menikmati ABC  kerana keunikan rasanya yang tetap sama rasanya dari dulu - dulu lagi.Apa yang saya lebih suka ialah layanan mesra yang diberikan oleh beliau setiap kali berkunjung.Beliau yang memulakan peniagaan ini lebih 10 tahun yang dahulu sememangnya memberikan apa yang terbaik buat pelanggan mereka.




Kujungan saya kali kini,saya order ABC Special untuk menyejukkan badan.Simply delicious..



Rojak Buah yang sederhana namun boleh memanjang dan merancakkan bicara.... ye tak ?




AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my



No comments: