Friday, September 04, 2015

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : COUNTDOWN SEBELUM BERANGKAT PULANG DARI PULAU SERASAN



PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : COUNTDOWN  SEBELUM BERANGKAT PULANG DARI PULAU SERASAN

Masa untukku di sini telah sampai ke Penghujungnya.Saya harus pulang kerana masa nya untuk pulang telah tiba.Hari ini kami akan menaiki kapal Sabok 30 yang akan membawa kami belayar ke pelabuhan Sintete sebelum ke Kota Pontianak.Apa yang pasti satu lagi perjalanan pelayaran yang panjang akan bermula dalam beberapa jam lagi.

Dalam masa yang sama,rasanya ingin tinggal lebih lama di sini kerana saya suka tinggal di sini.Berat rasanya hati untuk meninggalkan kedamaian dan ketenangan di desa yang sungguh indah dan cantik ini serta dengan ayah - ayah dan ibu - ibu saudara serta saudara mara yang sangat erat terjalin di sini.Namun saya harus pulang.

Hanya masa yang akan menentukan masanya untuk saya kembali.Tapi saya akan kembali jua ke Kampung ini yang juga merupakan kampung halaman kedua saya.Saya pasti akan kembali.

Barang - barang pun dah siap di Packing..... macam macam ada... lempok...dodol.. pedak/Rusip.......keropok ikan.....dan macam macam lagi pemberian seluruh ahli keluarga untuk kami bawa pulang.. terima kasih untuk semua.......kado yang sangat bermakna...


Sementara menunggu waktunya ketibaan kapal....kenangan dan memori saya tinggal di sini bersama dengan seluruh ahli keluarga yang di kasihi...Hari yang cerah pada hari itu memancarkan keceriaannya....mendoakan semoga perjalanan kami diterangi dengan kelancaran dan kemudahan perjalanan sehingga ke Sintete.

 

Kami bermain di sini.... segala - galanya di sini.....kerinduan untuk bertemu lagi pasti akan bertandang lagi.....











BILA PAMANNYA SELFIR DENGAN KEPONAKAN YANG MENCUIT HATI...





Menjelang kira - kira selepas tengahari.. KAPAL SABOK 30 telah sampai di Pelabuhan Tanjung Setelong... maka kami mula bergerak ke Tanjung Setelung untuk mengatur tempat.

Selamat Jalan Desa Pelimpak.. sampai kita berjumpa lagi.. aku akan kembali menziarahimu.....










KENANGAN DAN MEMORI KU TINGGALKAN 
DI DESA YANG DIRAHMATI DIBERKATI INI.

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com




No comments: