Sunday, November 09, 2014

MENIKMATI AIS KACANG DI OPEN AIR HAWKER BANDAR KUCHING,SARAWAK


MENIKMATI AIS KACANG DI OPEN AIR HAWKER  BANDAR KUCHING,SARAWAK

Di Bandaraya Kuching antara lokasi yang menjual kacang ais adalah open air food court.Selain itu terdapat rojak sotong dan bermacam lagi makanan yang lain.Open air food Court memang sinonim dengan ais kacang dan rojak sotongnya.Lokasi ini menjadi tumpuan untuk para mengunjung menikmati keunikan rasanya.

Seharian penat bersiar siar di sekitar kawasan Bandar Kuching,Kemudian singgah di Open Air Foodcourt dengan memesan semangkuk rojak Sotong sambil melepaskan lelah dan menyejukkan badan.


TAU SOON KIAT COLD DRINK STALL

Stall minuman ini selalu menjadi pilihan saya.Sememangnya saya selalu berkunjung kedai ini kerana ABC nya.ABC nya sedap.Memang sedaplah.hahahaha.Ok,apa yang saya paling suka kat kedai ini adalah layanan untie yang punya kedai ini.Saya tak ingat nama untie ni.

Selain ABC,terdapat pilihan yang lain seperti Air Jagung,cendol santan,dan pelbagai lain untuk pilihan pengujung.Minuman - minuman ringan yang lain juga turut dijual di kedai ini.

Suasananya meriahnya yang santai turut menarik saya untuk selalu berkunjung ke sini.Saya akui saya lebih selesa dengan suasana yang santai dan simple.

Selain dari Tau Soon Kiat Cold Drink,terdapat banyak stall - stall lain yang turut menjual pelbagai minuman dan makan seperti rojak buah dan rojak sotong dan kang kung.Makanan Ala Carte juga turut dijual di sini.yang lain - lain itu saya akan share lagi kalau ada masa.. ok...

Kepada mereka yang berkunjung ke bandar bolehlah berkunjung ke Open Air Foodcourt yang teletak berhadapan dengan Electra House,Kuching Sarawak untuk merasa sendiri Ais Kacang nya dan pelbagai lagi yang lain.



SUPPORT OUR LOCAL PRODUCT

 AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com

No comments: