Wednesday, June 29, 2016

PEMANDANGAN PANTAI PUTERI , SANTUBONG , KUCHING , SARAWAK



PEMANDANGAN PANTAI PUTERI , SANTUBONG , KUCHING , SARAWAK

Pantai Puteri yang terletak di Kampung Santubong, Kuching,Sarawak merupakan salah satu lokasi yang sangat saya gemari ketika saya ingin menikmati dan melihat pemandangan senja ketika matahari terbenam.Pemandangan ditepi laut yang cantik dan ditambah dengan suasana yang tenang dan damai sememangnya memberikan satu kelegaan selepas seharian menghabiskan kesibukan hari.

Melihat pemandangan alam semulajadi seperti pemandangan pantai ini memberikan satu rasa iaitu betapa kita sering terlepas akan keindahan alam semulajadi ketika kita sedang sibuk "bermain" dengan ciptaan manusia dan dunia.Sungguh Tuhan itu Maha Halus dalam menciptakan sesuatu kejadian untuk dilihat dan disaksikan oleh manusia seperti kita.Ini sememangnya hakikat bahawa kita tidak dapat menciptakan matahari,pantai,air dan kesegaran udara yangkita hirup malah seluruh anggota badan kita melainkan Tuhan.
Video - video yang saya kongsikan pada kali ini adalah beberapa video yang memaparkan suasana di Pantai Puteri Santubong pada kunjungan - kunjungan saya yang lepas.Cuma mungkin sebelum ini saya belum sempat nak upload atas kesibukan masa.

Pemandangan ditepi pantai amatlah menenangkan dan secara tidak langsung mampu menghilangkan tekanan disamping memberikan inspirasi dan ilham buat masa - masa yang akan mendatang.

Sehinggga kunjungan saya yang berikutnya... saksikan video pemandangan Pantai Puteri yang berikutnya.


AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my

No comments: