Friday, June 17, 2016

SAMYANG NOODLE CHALLENGE DAN TIPS - TIPS MAKAN MEE SAMYANG DARI BJ BANNZ (MUKBANG STARS )


SAMYANG NOODLE CHALLENGE DAN TIPS - TIPS MAKAN MEE SAMYANG DARI BJ BANNZ (MUKBANG STARS ) 


Bj Banzz boleh dikatakan seorang selebriti korea apabila beliau menjadi tumpuan ramai dalam rancangan Mukbang ( Siaran Makan ) Star . Bunyinya mungkin agak pelik kerana sepanjang siaran tersebut beliau memaparkan beliau menikmati makanan yang dipilih pada satu satu sesi siaran.Beliau telah menikmati pelbagai jenis makanan sepanjang siaran malah belaiu juga berjaya meraih pendapatan yang sangat lumayan dari rancangan tersebut.Beliau pernah memberitahu media bahawa beliau mampu meraih 3-4 Juta Won ( $USD 2473 - $USD3,297 ) setiap kali beliau memuatnaik/ mengupload video beliau.Wow.. suatu angka yang sangat lumayan.Beliau menambah beliau sangat gembira kerana beliau boleh makan sambil bekerja.

SAMYANG NOODLE DAN SAMYANG CHALLENGE 

Ramai yang telah memperkatakan tentang Samyang Noodle atau Korean Spicy Ramen yang dikkhabarkan Mee yang paling pedas di Korea pada masa kini.Kepedasannya dikatakan membuatkan bibir anda kemerahan.Namun sesetengah pandangan dan pendapat mengatakan takrifan kepedasan Mee Samyang ini adalah tergantung pada "Tahap tahan Pedas" seseorang dan juga tindak balas/respon fizikal atau badan seseorang terhadap kepedasan.
Telah Viral di media sosial mengenai kepedasan Mee Samyang ini sehingga ramai yang terjebak untuk membuat Samyang Challenge untuk menguji tahap tahan pedas peserta - peserta terhadap Mee Samyang ini.


Bj Banzz turut tidak ketinggalan untuk menyahut cabaran Mee Samyang ini dan dalam rancangan Mukbang tersebut beliau memakan 5 Cawan Mee Samyang dibantu dengan bahan - bahan yang lain untuk mengelakkan masalah perut.Antara bahan yang digunakan adalah telur dan sejenis lagi bahan yang tidak dikenal pasti yang kemungkinan adalah sejenis buah.

 Saya telah menonton banyak video tentang tahap kepedasan Mee Samyang ini dengan pelbagai reaksi sepanjang cabaran.Rata - rata peserta menunjukkan reaksi kepedasan yang teramat sangat namun begitu berbeza dengan Bj Banzz yang menggunakan kemahiran dan strategi beliau untuk menghabiskan Mee Samyang dengan penuh berstyle dan beliau sempat lagi bersiaul sebaik sahaja menghabiskan semua cawan Mee Samyang tersebut.

Sedikit informasi tentang keraguan status Halal Mee Samyang bagaimanan pun telah disahkan oleh JAKIM baru - baru ini dalam kenyataan media.Baca Di Sini .

InshaAllah, rasanya saya pun ingin merasai sendiri Samyang Noodle ini pada masa yang akan datang.



AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my


 
 

No comments: