Monday, June 06, 2016

SINGGAH DI R N R TEMUDOK DI SIMPANG KUCHING - SRI AMAN,SARAWAK



SINGGAH DI R N R TEMUDOK DI SIMPANG KUCHING - SRI AMAN,SARAWAK

 R N R Temudok merupakan satu tempat persinggahan yang sering menjadi tumpuan orang ramai untuk merehatkan badan sebelum meneruskan perjananan ke destinasi seterusnya.R N R Temudok yang terletak kira kira 192 Km dr Bandaraya Kuching dan 9 Km dr Bandar Sri Aman terletak persimpangan jalan Kuching - Sri Aman.

R N R Temudok menyediakan pelbagai kemudahan kepada orang ramai termasuk gerai - gerai makanan dan minuman yang menawaarkan pelbagai pilihan menu kepada orang ramai yang berkunjung di R N R Temudok ini.Selain itu terdapat tandas awam,gerai buah - buahan,surau dan kedai runcit yang turut terdapat di R N R ini bagi memenuhi kehendak dan keperluan pengunjung.


Pada perjalanan pulang baru - baru ini saya sempat singgah di sini untuk berehat sebentar di salah satu gerai minuman dan makanan yang terdapat di sini.Keadaan agak ramai dan meriah dengan kehadiran pengunjung yang kebetulan pulang ke destinasi masing - masing selepas musim perayaan gawai dayak yang baru dirayakan pada 1 Jun 2016 yang lepas.

Tambah menarik pada hari itu dengan kehadiaran SA Buskers @ D'Symphony yang memeriahkan suasana dengan persembahan buskers yang menghiburkan.Dendangan lagu yang disusun dengan cara mereka yang tersendiri ternyata mempunyai sentuhan seni yang tersendiri untuk dipersembahkan kepada pengunjung dan penonton yang menyaksikan persembahan mereka pada hari itu.

Lokasi R N R Temudok ini juga anda boleh lihat dan ketahui di Sini

Sepanjang berada di R N R Temudok ini juga saya sempat mengambil gambar - gambar yang memaparkan suasana di R N R Temudok pada hari itu.

R N R Temudok merupakan salah satu tempat perhentian di sepanjang Jalan Persekutuan yang menghubungkan dari Kuching sehingga ke Miri.Selain dari itu,terdapat beberapa lagi lokasi yang boleh dijadikan persinggahan oleh pengunjung yang ingin berehat sebentar.,
































AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blopgspot.my



No comments: