Wednesday, November 11, 2015

HARI INI HARI ULANGTAHUN YANG KE 49 TAHUN IBUNDA SAYA




HARI INI HARI ULANGTAHUN YANG KE 49 TAHUN IBUNDA SAYA

Namanya
ROHANI BINTI TAMAM
Hari ini hari ulangtahun yang ke 49 tahun beliau pada 11 November 2015 
Isteri kepada Ayahanda saya RUMADI BIN ARSHAD
yang merupakan ibu kandung saya 
yang melahirkan saya ke dunia ini
yang menyusukan saya sejak hari pertama saya melihat dunia ini
yang menjaga saya dari merah telapak kaki saya
yang mencukupkan keperluan saya sepanjang hidup saya sampai ke saat ini,
yang menjaga saya dalam jatuh bangun dan semua sisi hidup saya,
yang mencukupkan makan dan minum saya,
yang menjadi teman dalam suka dan duka,
yang menjadi tempat saya berkongsikan segalanya hidup saya dari dunia sampai ke akhirat.
Dialah segala - galanya dalam hidup saya.
Dialah satu - satunya manusia utusan Allah 
untuk menjadi ibu kandung kepada diriku yang kerdil berbanding tangan dan jemari yang membuaiku sejak kecil dan mengerjakan secukupnya kehidupanku.

Mak,
Hari ni hari jadi mak,
Saya doakan mak dan termasuk juga Ayah kesempurnaan,kesejahteraan dan kejayaan dunia dan akhirat.
Takkan terbalas diri saya akan setiap titis darah,titik susu dan titiis keringat mak sampai saat ini.
Hanya pada Allah yang memberikan segalanya selagi hayat dikandung badan.

Hari ini hari jadi mak,
Dalam jauh dan dekat,kami adik beradik sentiasa mendoakan mak dan ayah serta seluruh keluarga dalam aman makmur sejahtera selalu.

Mak,
Saya memohon ampun dan maaf dunia dan akhirat atas kekurangan diri saya selama  ini.
Halalkan lah dunia dan akhirat zahir dan batin saya selama ini.
Restuilah kehidupan saya selama ini.

Mak,
Semoga mak kuat seiring kudrat Allah dalam menghadapi kehidupan.
Semoga mak dilimpahi rahmat berkat di sisi Allah.
Semoga mak dijadikan golongan yang berjaya di dunia dan sempurna di akhirat 
Jaya - jaya sempurna jaya hendaknya.
Semoga Allah menjadikan mak serta Ayah ahli syurga Firdaus

"Allahuma firlana zunu bana wali wali di na,Warhamhuma kama rabbaya na Saghi ra."

Selamat hari ulang tahun Ibu.
Syurgaku ditelapak kakimu,
kasihmu membawa ke syurga,.




 Wassalam.

Anak - anakmu
Azlan Rumadi
Khairil Rumadi
Allahyarham Abdul Rani Bin Rumadi....*Al-Fatihah



 AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my

No comments: