Saturday, August 29, 2015

PERHIMPUNAN BERSIH 4.0 SELURUH NEGARA DILANGSUNGKAN SERENTAK DI KUALA LUMPUR,KOTA KINABALU DAN KUCHING.

 
PERHIMPUNAN BERSIH 4.0 SELURUH NEGARA DIADAKAN SERENTAK DI KUALA LUMPUR,KOTA KINABALU DAN KUCHING . Hari ini telah berlangsung perhimpunan bersih yang dianjurkan oleh Pakatan parti pembangkang di Malaysia yang diadakan serentak di seluruh negara yang dijadualkan bermula pada pukul 2.00 petang tadi.Perhimpunan bersih 4.0 kali ini berlangsung di serentak yang menumpukan 3 kawasan iaitu Kuala Lumpur,Kota Kinabalu dan Kuching.

Seawal pagi di Kuala Lumpur peserta mula berkumpul di sekitar kawasan bandar di ibu negara dan kebanjiran perserta baju kuning yang menjadi warna tema perhimpunan dapat dilihat memenuhi beberapa kasawan di Kuala Lumpur terutama di Kawasan Pusat membeli belah Sogo di Kuala Lumpur.

Perhimpuanan ini juga turut di sertai beberapa pemimpin dari parti - parti pembangkang yang berararak bersama - sama perserta.

Menurut sumber,perhimpunan ini diadakan sebagai tanda bantahan terhadap isu-isu politik dan pelbagai lagi isu isu lain sejak akhir - akhir ini yang berkenaan dengan kerajaan.

Perhimpunan ini juga turut mendapat liputan seluruh dunia yang turut pengadakan perhimpunan Bersih di lokasi lokasi tertentu.Selain itu,media - media asing juga dilihat kelihatan di sekitar kawasan perhimpunanbagi mengikuti perkembangan perhimpunan yang menjadi tajuk utama media - media antara bangsa pada ketika ini.

Perhimpunan Bersih ini di diadakan dari 29 sehingga 30 0gos 2015.

Pasukan keselamatan seperti Pasukan Polis Di Raja Malaysia turut di arahkan untuk memantau perhimpunan bagi mengelakkan perkara - perkara yang tidak diingini berlaku.

Berikut saya kongsikan gambar - gambar yang memaparkan ragam dan pelbagai gelagat para perserta yang menyertai perhimpunan bersih pada kali ini.





















































































































































































































SEMOGA PERHIMPUNAN BERSIH 4.0 INI BERLANGSUNG DENGAN AMAN

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com

No comments: