Wednesday, August 19, 2015

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA : JERMALIK KE PANTAI SISI DAN PERJALANAN PULANG KE KAMPUNG PELIMPAK,PULAU SERASAN

PERCUTIAN KE PULAU SERASAN,INDONESIA :  JERMALIK KE PANTAI SISI DAN PERJALANAN PULANG KE KAMPUNG PELIMPAK,PULAU SERASAN .
Hari pundah menjelang petang yang menghampiri waktu senja.Kini tibalah masa untuk kami berangkat pulang dari Gua Jembalik,Pulau Serasan.Perjalanan rombongan kami yang begerak meninggalkan Gua di Jembalik meninggalkan  satu lagi pengalaman berharga yang akan saya pulang dari Indonesia ke Malaysia.

Perjalanan kami di sepanjang perjalanan keluar dari desa Jermalik diteruskan perlahan - lahan sambil pemandangan semula jadi yang mengagumkan. Saya sempat singgah ke satu ofis untuk mengambil kenangan dan ingatan saya menjejakkan kaki ke Desa Jermalik,Pulau Serasan.

Menyususuri jalan pada hari ini memberikan pengalaman yang cukup manis.Rombongan kami bergerak ke Pantai Sisi untuk menikmati pemandangan senja dari Pantai Sisi.Rombongan kami pelahan - lahan melalui jalan - jalan sambil matahari nampaknya mula turun ke kaki langit ketika senja dipetang itu.

PEMANDANGAN SENJA DI PANTAI SISI ,PUALAU SERASAN

Setelah penat dan puas melalui perjalan pada hari ini kami berehat sekejap dan singgah di Pantai Sisi, Pulau Serasan untuk melihat dan meghayati pemandangan senja di Pantai Sisi.

Sambil - sambil itu kami menyantaikan diri gerai yang menyediakan minuman kepada pengunjung pantai sisi di situ.Selain minuman apa yang menariknya,gerai tersebut menyediakan sewaan peralatan untuk karaoke dengan bayaran RP50000.00 sejam.Peralatan akan kendalikan oleh orang punya kedai sendiri.Terdapat bermacam - macam lagu untuk dilayan sambil kat kedai ni sambil meNYUMBANGkan suara.. hehehe...

Pada waktu - waktu tertentu anda juga boleh menyewa kayak atau sampan untuk aktiviti riadah di kawasan pantai sisi ini.Tapi hari ini kami ke sini bukan untuk berkayak,tetapi untuk singgah berehat dan menikmati pemandangan senja sebelum pulang ke Kampung Pelimpa,Pulau Serasan di mana kami menginap di Pulau Serasan.

Matahari mula tenggelam di sebalik gunung yang di kejauhan memancar sinar kemerahan menjemput malam yang akan melabuhkan tirainya.

Wajah - wajah yang kepenatan setelah seharian berkonvoi menjelajah ke lokasi lokasi peranginan.Untung ada pemandu perjalanan yang mengatur dan memastikan perjalanan kami lancar pada hari itu.

Abang - abang ni mintak difotokan nanti bisa dimasukkan dalam blog saya.. heheheheh.... sukses.. peace....

PERJALANAN PULANG DARI PANTAI SISI KE KAMPUNG PELIMPA,PULAU SERASAN

Pengembaraan kami hampir sampai ke penghujungnya..... perjalanan kami di teruskan dengan bergerak pulang ke Kampung Pelimpa memandangkan hari pun sudah mula gelap..perutpun sudah lapar makanya kami bergerak pulang meninggalkan pantai sisi....

Catatan perjalanan kami untuk hari pengembaraan bersama kazen - mazen sampai ke penghujungnya....hari punsudah malam.. azan maghrib dah pun berkumandang..... kami pulang dengan pengalaman menarik..... tidak sabar untuk menunggu esok dan memulakan perjalanan dan aktiviti baru yang lain pulak..