Tuesday, December 09, 2014

KEITH MARTIN : LELAKI PALING GEMUK DI DUNIA MENINGGAL DUNIA



KEITH MARTIN |  Merupakan lelaki yang paling gemuk di dunia,dengan berat 445Kg telah disahkan meninggal dunia hari ini pada usia 44 tahun.

Encik Martin meninggal dunia akibat radang paru-paru berikutan pertarungan panjang dengan berat badan, lapan bulan setelah sarung gastrik dipasang dan  mengurangkan kapasiti perutnya kepada satu perempat daripada saiznya.

Menurut UK,The Mirror, berat Martin meningkat naik selepas memakan secara purata 20,000 kalori sehari.

Pemakanan yang tidak sihat dalam diet beliau termasuk memakan enam biji telur goreng sarapan dan makan tengah hari dan makan malam yang terdiri daripada pizza dan  kebab

Setiap hari dia meminum 3.5 liter kopi dan dua liter minuman bergas.

Pakar bedah Encik Martin, Kesava Mannur, melengkapkan tali pinggang gastrik kepada Martin di hospital Homerton London dengan harapan bahawa ia mengurangkan berat badan Martin secara mendadak dan memanjangkan jangka hayatnya. Sejak kematian Martin Encik Mannur menggesa kerajaan UK untuk mengenakan cukai makanan segera untuk membantu mengawal kegemukan di kalangan masyarakat UK.
Beliau berkata: "Keith, seperti ramai orang lain, mempunyai beberapa isu-isu emosi dan dia melihat kepada makanan untuk suatu keselesaan.

"Itulah jenis perlakuan yang bukan perkara baru, tetapi apa yang baru adalah betapa mudahnya  untuk mereka yang dalam keadaan itu untuk membeli banyak makanan ringan yang murah."

Martin menjadi tontonan umum setelah dia dijadikan berita dalam suatu dokumentari untuk UK Channel Five. Semasa penggambaran katanya kepada kamera , dia sudah lama menderita kemurungan sejak kematian ibunya yang meninggal dunia akibat radang paru-paru.

Sejak usia 16 tahun, beliau berkata beliau telah terus bergelut dengan berat badan yang membawa kepada kemurungan yang teruk dalam usia dua puluhan

Keith menghabiskan sebahagian besar waktunya bermain permainan video dan menonton TV dan menggunakan makanan sebagai satu cara "untuk meringankan kesakitan".

"Saya selalu tertekan. - tetapi ia tidak pernah dirawat ".

"Saya hanya ingin bahagia, tanpa perlu makanan untuk membuat saya gembira."

 

No comments: