Wednesday, April 01, 2015

CARA - CARA MEMBERSIHKAN PARU-PARU ANDA DALAM 3 HARI


Adakah anda seorang perokok tegar yang sukar untuk memberhentikan tabiat merokok anda ? anda perlu baca ini sampai habis terutama mereka yang selalu sahaja kecundang dalam usaha memberhentikan tabiat merokok anda dan sesetengah yang masih dalam berada kontek logik dengan menganggap bahawa adalah sia - sia untuk berhenti dan memulihkan tabiat merokok dengan menyedari bahawa paru - paru kamu sediakala sedang rosak menghadapi masalah.

Ramai mereka yang kecewa apabila usaha untuk memberhentikan tabiat yang banyak meracun kesihatan tubuh secara perlahan ini gagal kerana beberapa tabiat dan sikap yang memang sukar untuk dikikis atau dibuang .Cukup menyedihkan.

Namun pada hakikatnya,walaupun anda bukanlah seorang yang merokok anda tetap terdedah kepada kerosakan paru - paru terutama mereka yang tinggal di kawasan yang mempunyai tahap pencemaran yang tertentu seperti kawasan - kawasan bandar utama yang kebanyakan terdiri dari kawasan perindustrian dan kilang - kilang.Selain itu, mereka yang terdedah kepada persekitaran berasap seperti seorang perokok juga terdedah dengan masalah ini.

Jangan panik.Sungguhpun begitu setiap masalah dan penyakit mesti ada cara untuk mengatasi dan mengedalikannya.Mungkin dengan tindakan bermula pada masa sekarang boleh membantu anda untuk mengatasi masalah paru - paru ini.

BERITA BAIK UNTUK SEMUA !!!!

Di sini kami kongsikan
CARA MEMBERSIHKAN PARU - PARU ANDA DALAM MASA HANYA TIGA HARI.

1. Kurangkan atau berhentikan terus tabiat merokok anda

2. Mengurangkan penggunaan produk tenusu dalam diet harian anda.

3. Minum teh herba bagi memulakan proses detox anda di malam hari.

4.Sebaik sahaja bangun tidur,anda digalakkan meminum sedikit jus citrus termasuk limau oren dan lemon dan sebagainya.

5.Banyakkan pengambilan Jus untuk menu makan tengahari terutama jus lobak merah.

6. Bila - bila pada siang hari,banyakkan pengambilan jus buahan seperti jus nanas dan jus anggur.

7. Sebelum tidur,minum sebagian jus seperti kranberi yang mengadungi potasium yang tinggi



Sumber : Healthy Food Team.

No comments: