Thursday, May 31, 2018

SUMPAH BAI'AH PAHLAWAN MELAYU YANG HILANG


SUMPAH BAI'AH PAHLAWAN MELAYU YANG HILANG

Okay.. yang ini menarik. Saya menonton video - video dalam youtube baru - baru ini terjumlah satu video ini yang bertajuk " Sumpah Bai'ah Pahlawan Melayu Yang Hilang " dari satu link video dalam youtube. Saya sempat salinkan kata - kata lafaz bai'ah tersebut untuk saya kongsikan serta dihayati bersama - sama.

SUMPAH BAI'AH PAHLAWAN MELAYU YANG HILANG

Dengan Nama Allah dan Nabi Muhammad

Aku bersumpah dan aku rela mempertaruhkan,
Nyawaku demi mempertahankan tanahair,

Aku bersumpah untuk berjuang dan rela syahid
Demi mempertahankan Islam

Aku bersumpah untuk menyanjung tinggi
Ibu dan bapaku,

Aku akan melindungi hak dan kedaulatan bangsaku,

Aku tidak akan gentar dengan kejahatan dan 
Aku tidak gentar dengan musuhku,

Jihad adalah teras hidupku,

Jika aku mati dalam mempertahankan sumpahku,
Ia akan menjadi kemenangan yang terakhir buatku,

Demi Tanah airku.





AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my




No comments: