Monday, May 23, 2016

MENUNGGU SENJA DAMAI MEI 2016 DI PANTAI PUTERI,SANTUBONG SARAWAK


 MENUNGGU SENJA DAMAI MEI 2016 DI PANTAI PUTERI,SANTUBONG SARAWAK

Hujung minggu pada Mei 2016 kali ini merupakan hujungminggu yang agak memuaskan dan penuh.Setekah puas melawat Perkampungan Bidayuh pada sebelah pagi sehingga ke Tengahari menjelang petangnya pula persiaran di tutup dengan menikmati dan menyaksikan pemandangan senja di Pantai Puteri,Santubong.Jarak 15 ke 20 minit perjalanan dari tempat tinggal saya menjadikan lokasi ini adalah lokasi yang sering menjadi pilihan saya banyak kali.Ketika sedang susah hati,sedih, tertekan ( stress ) dan macam  - macam lagi tempat ini banyak memberikan saya inspirasi dan ketenangan.

Apa yang lebih menarik hati saya adalah pemandangan pantainya dan juga pemandangan matahari terbenam boleh dilihat dengan jelas di pemandangan laut dari pantai ini.Sebelum ini banyak kali saya berkunjung ke sini dan ini mungkin kunjungan yang entah ke berapa kali.Jiwa saya tidak pernah jemu untuk ke sini.

Hujung minggu pada kali ini merupakan hujung minggu yang sangat baik bagi saya.Bermula dari keindahan pemandangan indah gunung ganang ,hijau pohon dari perut hutan yang memberikan kecantikan flora,fauna dan masyarakat yang diam di situ sampailah kepada kawasan tepi laut di pesisir pantai yang menenangkan dan mendamaikan jiwa.


Sesi fotografi saya diteruskan...sambil berjalan - jalan menikmati pemandangan pantai...mata dan lensa saya juga turut sama membawa saya menyusuri alam semula jadi kali ini.Sepertinya saya dibawa untuk terapi menenangkan jiwa pada kali ini.Kata orang setiap satu perjalanan memberikan perjalanan yang berlainan namun pengalaman akan meninggalkan kesan yang mendalam dalam jiwa kita.

Saya mendoakan kesempatan saya untuk menikmati hujung minggu seperti ini akan selalu ada memandangkan hujung minggu yang terluang tidak selalu datang kerana ada ketikanya kesempatan untuk bersantai dihujung minggu selalunya di isi dengan program dan perancangan yang lain.

Pantai Puteri Santubong kali ini juga menyaksikan pemandangan senja yang agak lama saya tidak lihat dan hayati.Penutup hari di hari ahad ini memberikan saya satu perasaan yang sangat positif kerana di dalam kesibukan dan diri kita yang selalu hanyut terbawa dengan arus tugas dan kerja masih terdapat satu ruangan yang mengisikan diri kita dengan ketenangan dan kedamaian yang tidak dapat dibeli dengan wang.

Saksikan foto - foto yang saya ambil sepanjang bersiar di sepanjang pantai dan pemandangan senja yang berlabuh.Foto yang sederhana namun cukup menyampai dan mengongsikan hari - hari bermakna ketika dan saat itu.hehehe...

Sejahtera kepada kamu semua.

PEMANDANGAN GUNUNG SANTUBONG DARI JAMBATAN SANTUBONG





PERSIARAN DAN SENJA DI PANTAI PUTERI,SANTUBONG





























































Sejahtera kepada Hari - hari teriundah yang dilalui.
Sejahtera kepada hari - hari yang mendatang.




AZLAN RUMADI
www.azlarnrumadi.blogspot.my




No comments: