Friday, January 15, 2016

KHLOE KARDASHIAN BERKONGSIKAN 5 TIPS MUDAH YANG MEMBANTU BELIAU MENGURANGKAN BERAT BADAN SEHINGGA 40 POUND


KHLOE KARDASHIAN BERKONGSIKAN 5 TIPS MUDAH YANG MEMBANTU BELIAU MENGURANGKAN BERAT BADAN SEHINGGA 40 POUND

Khloe Kardashian atau nama penuh beliau Kloe Alexandra Kardashian merupakan bintang rancangan reality yang tidak asing lagi semenjak muncul pada pertama kali menerusi rancangan realiti televisyen Keeping Up With The Kardashians.

Beliau lahir di Los Angeles,California pada 27 Jun 1984.Beliau mempunyai dua orang kak iaitu Kortney dan Kim.Beliau telah berkahwin dengan bintang sukan Bola keranjang Lamar Odom pada September 2009 sebulan selepas pertemuan mereka.

baru - baru ini Khloe Kardishian membuat penampilan yang mengejutkan dengan penampilan baru yang agak langsing menjadikan beliau melonjak ke carta teratas dalam caian internet seluruh dunia.

Penurunan dan perubahan bentuk badan beliau menjadi inspirasi dan motivasi kepada ramai pihak seterusnya menjadikan beliau buruan para wartawan yang ingin mengetahui rahsia penurunan berat badan beliau.

Semasa temu ramah bersama Khloe oleh beberapa wartawan dan media,beliau sempat memberikan tips - tips yang berguna yang menjadi asas dalam usaha beliau mencapai antara bentuk tubuh yang menjadi idaman dan igauan para lelaki di seluruh dunia.

terdapat 5 tips penting yang beliau kongsikan seperti berikut.

1. SNEK SIHAT,BERKHASIAT DAN MUDAH.

Ketika lapar beliau sentiasa menyediakan snek yang berkhasiat ketika lapar.Jika sebelum ini beliau sering dan gemar memilih snek seperti cookies berbanding potongan sayuran namun sekarang tiada lagi alasan untuk beliau mengubah kepada snek yang lebih sihat malah lebih baik untuk kesihatan dan tubuh badan.

2. MEMINUM BANYAK AIR

Beliau menjelaskan air banyak membantu membersih dan menyingkirkan apa - apa yang tidak diperlukan dalam badan.Selain itu,ianya amat baik untuk kesihatan dan menjadikan hari - hari anda bertambah baik.Sambil bergurau beliau menjelaskan sepanjang di Hospital pada masa yang lalu, beliau hanya meminum air seperti ikan.hehe..

3.  MENGEHADKAN PENGMBILAN MAKANAN SEMASA KELUAR

Kehidupan beliau yang melibatkan pertemuan dengan ramai orang adalah tidak dapat dielakkan.malah beliau mengakui beliau ada kalanya akan mengambil makanan seperti pizza atau kek termasuk juga M & M malah beliau sekali sekala akan minum namun jumlah nya dikurangkan kepada hanya segelas dua dan amatlah perlu untuk mengenalpasti batas pengambilannya mengikut keperluan badan.

4. KELANGSUNGAN USAHA DENGAN PENGAMBILAN MAKANA POST - WORKOUT

Beliau banyak mengamalkan pengambilan pelbagai buah - buahan dalam membantu diet beliau.Selain itu beliau sentiasa memastikan Protein Shake sentiasa dalam kereta nya setiap kali beliau hendak ke gym untuk melakukan senaman.Beliau membiasakan diri dengannya sebagai sebahagian rutin dalam membantu beliau menjayakan diet beliau sehinggakan beliau tidak dapat menjauhkannya dan akan merasa sesuatu yang kurang sekiranya ianya tertinggal atau terlupa.Hmmmmm..

5. FOKUS KEPADA PEMIKIRAN GAYA HIDUP YANG LEBIH BAIK.

Beliau menjelaskan beliau mempunyai masa panjang yang lebih baik ketika di Gym berbanding dengan masa panjang beliau berada di kedai Pizza.Maksudnya,beliau menjelaskan supaya kita memilih secara bijak dengan mempertimbangkan di mana anda merasa lebih baik dan sihat dalam kehidupan anda dengan mengambil kira tempat - tempat yang mampu memberikan manfaat dan kebaikan kepada diri anda.

  sumber



AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my



No comments: