Monday, June 22, 2015

RASAILAH PENGALAMAN SENDIRI BERADA DI KAABAH DAN HADAPAN MAKAN RASULULLAH

Sempena bulan Ramadhan kali ini saya ingin membawa saudara saudari menjelajah secara dekat panorama atau pemandangan secera dekat sekitar di dalam Masjidil Haram,di bumbung Kaabah dan di hadapan makan rasulullah secara dekat melalui seorang hasil karya seorang jurugambar yang sangat berbakat yang bernama WESSAM HASSANIN yang semestinya pengalaman yang boleh dikongsikan dengan semua masyarakat muslim seluruh dunia yang mengimpikan kehadirian diri mereka ke tanah suci KOTA MEKAH.

Saya menganggap tidak semua kita beruntung diberi kesempatan untuk menjejakkan kaki ke Kota Mekah untuk melaksanakan umrah tau haji tetapi melalui dengan cara ini saya membawakan sesiapa sahaja untuk merasai sendiri pengalaman berada di Kota Mekah dan berhadapan dengan makam Rasulullah SAW.

Terdapat tiga lokasi yang akan dibawakan kepada anda iaitu.

BERHADAPAN DENGAN MAKAM RASULLULLAH SAW 
DI ATAS BUMBUNG KAABAH
BERHADAPAN DENGAN KAABAH DI HIJR ISMAIL

Sila KLIK Pada gambar di bawah yang akan membawa anda menyaksikan pemandangan yang tidak akan anda lupakan  untuk merasai sendiri pengalaman melihat pemandangan Kaabah dan dihadapan Makam Rasulullah SAW.


http://shutterksa.com/panorama/Almadinah/FronttheProphetMuhammad/




http://www.shutterksa.com/panorama/RoofOfKaaba/





              BERHADAPAN DENGAN KAABAH DI HIJR ISMAIL

http://shutterksa.com/panorama/MAKKAHPanorama/



Saya berharap setiap yang anda lihat menjadi kenangan yang diabadikan dalam jiwa dan memori dan mungkin ianya menjadi inspirasi dan motivasi kepada yang lain untuk merasai sendiri pengalaman menjejak kaki ke tanah suci untuk mengerjakan umrah dan haji.

Semoga Allah mengurniakan ruang waktu dan kesempatan untuk kita semua menjejakkan kaki ke tanah suci Kota Mekah dan melawat makam rasulullullah .  AMIN





TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWAT BLOG INI

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.com




No comments: