Tuesday, March 06, 2018

PERSINGGAHAN DI MASJID NURIR RAHMANI,KAMPUNG SANTUBONG,KUCHING, SARAWAK.

PERSINGGAHAN DI MASJID NURIR RAHMANI,KAMPUNG SANTUBONG,KUCHING, SARAWAK.

Minggu lepas saya singgah ke Masjid ini nak solat Asar. Terdapat satu kejutan yang menanti saya di Masjid ini yang saya sendiri tidak menyangka.

Ceritanya begini. Masa tu saya sedang bersiar siar then saya singgahlah ke Kampung Santubong lalu ke Masjid Nurir Rahman untuk solat. Sampai di Masjid saya park kereta saya di luar pagar.

Mulanya saya tengok Masjid ini dari luar nampak macam biasa saja.Saya terus ke pili air untuk berwudhu.Selepas berwudhu saya masuk dan Wow !

Kejutan dengan pemandangan yang sangat mengujakan dan cantik. Saya teruskan dulu dengan solat sampai habis.

Kemudian mata saya mengamati dan memerhatikan satu persatu ukiran kayu yang sangat indah di depan saya.Agak lama saya melihat satu persatu seni ukiran kayu yang sangat indah dan halus.Dari gerbang dan tiang tiang sehinggalah ke mimbarnya.

Saya merasa sungguh terpesona dan kagum.Ukiran nya sangat halus dan berseni. Saya tidak menyangka akan kejutan yang sangat indah yang saya temui.

Insha Allah saya akan berkunjung lagi.

AZLAN RUMADI
www.azlanrumadi.blogspot.my

No comments: